Legally Blonde

január 20, 2016


Light pink was always my favorite color and I was glad when I saw that the Pantone colours of 2016 are rose quartz (light pink - 13-1520) and serenity (baby blue - 15-3919). This two-piece set is designed by me, a little while ago, the tweed-a-like material and the classic form is inspired by the "Chanel-girl" 's style and her costumes. The pleated skirt remined me more to a school uniform and makes the whole look resemble to the famous look of Clueless. To the set I paired two key items of the winter, over-the-knee boots and double-breasted wool coat. The whole look is complete by my glasses and matte pink make up with the lipstick and nails. 

Mindig is a kedvenc színem a rózsaszín volt, ezért is örültem annyira, mikor megláttam, hogy 2016 Pantone színei a halvány rózsaszín (rózsakvarc 13-1520) és a világoskék (derű - 15-3919). Ezt a kétrészes szettet én terveztem, még korábban, a tweed-hatású anyagválasztást és a klasszikus szabást egyértelműen a "Chanel-lány" stílusa és kiskosztümjei ihlették. A rakott szoknya már inkább iskolás uniformisra emlékeztet, ezért az összhatás kicsit a Spinédzserek című film egyik híres öltözetét idézi. A szetthez téli kulcsdarabokat párosítottam, mint a térd-fölé érő csizma és a dupla-gombolású fekete szövetkabát. Az outfitet a szemüveg és a matt rózsaszín smink, matt rúzs és matt körömlakk koronázta meg.

Co-ordinates / Szett - King Street Fashionista
Top - Intimissimi
Coat / Kabát - Promod
Boots / Csizma - Humanic
Glasses / Szemüveg - Juicy Couture
Bracelet / Karkötő - Tenerife Pearls

You Might Also Like

4 megjegyzés

recent posts

Facebook

Pinterest